Σχετικά με το συνέδριο

Το 2012 οργανώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη Βιολογία στην Εκπαίδευση και ακολούθησαν άλλα έξι το 2013, 2015, 2017, 2019, 2022, 2023. Τα επτά συνέδρια αποτέλεσαν σημαντική ευκαιρία για να συζητηθούν σημαντικά ζητήματα που αφορούν τη Διδακτική και τη Διδασκαλία της Βιολογίας. Η επιτυχία τόσο ως προς τη διοργάνωση όσο και ως προς τη συμμετοχή, απέδειξε την αδήριτη ανάγκη για εγκαθίδρυση και επέκταση ενός διαλόγου σχετικά με τη Βιολογία στην Εκπαίδευση.

Από την καθημερινή πρακτική μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας διαπιστώνεται η ανάγκη αυτός ο διάλογος να συνεχιστεί. Η μετάβαση από τις συμπεριφοριστικές προς τις ανακαλυπτικές και διερευνητικές πρακτικές, είχε ως αποτέλεσμα να αλλάξει και η μορφή της διδασκαλίας: μαθητοκεντρική και ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, διαδικασίες διερεύνησης και μάθησης επιστημονικών μοντέλων, μύηση στις επιστημονικές διαδικασίες, σύνδεση με την καθημερινότητα και τις ανάγκες ενός πολίτη μέσα σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον με πλούτο ερεθισμάτων για τη βιολογική διδασκαλία, εναλλακτικές μορφές μάθησης, είναι μόνο ορισμένα από τα στοιχεία που συνθέτουν το πλαίσιο στο οποίο οργανώνεται και υλοποιείται η διδασκαλία. Τα παραπάνω θα αναδειχθούν μέσα από νέα ερευνητικά δεδομένα και διδακτικές πρακτικές στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη Βιολογία στην Εκπαίδευση.

 Με το 8ο Συνέδριο η Οργανωτική Επιτροπή, ελπίζοντας ότι θα επαναληφθεί η επιτυχία των προηγούμενων συνεδρίων, θέτει τους εξής στόχους:

  • Να φέρει κοντά ερευνητές, εκπαιδευτικούς της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, φοιτητές και φοιτήτριες, καθώς και ανθρώπους που διαμορφώνουν την εκπαιδευτική πολιτική, για να συζητήσουν θέματα τα οποία αφορούν τη Βιολογία στην Εκπαίδευση.
  • Να παρουσιαστούν, να συζητηθούν και να κοινοποιηθούν στο ευρύτερο κοινό ερευνητικές εργασίες, ώστε τα αποτελέσματα των ερευνών να μπορούν να είναι χρήσιμα και αξιοποιήσιμα στην εκπαιδευτική πράξη για τη βελτίωση του μαθησιακού αποτελέσματος.
  • Να αναδειχθεί η πραγματική κατάσταση που επικρατεί στη σύγχρονη σχολική τάξη και να συζητηθούν κοινοί προβληματισμοί.
  • Να παρουσιαστούν καλές διδακτικές πρακτικές, παραδείγματα για εφαρμογές από άλλους εκπαιδευτικούς ή αφετηρίες για νέες προσεγγίσεις.
  • Να κοινοποιηθούν και να γνωστοποιηθούν στο ευρύτερο κοινό πρωτοπόρες και καινοτόμες ιδέες σχετικά με τη διδασκαλία της Βιολογίας
  • Να αναδειχθούν ζητήματα Βιολογίας στη μη τυπική εκπαίδευση και πώς η επικοινωνία της βιολογίας μπορεί να συνεισφέρει στο βιολογικό εγγραμματισμό.
  • Να  ωθήσει  στην  ανάπτυξη  νέων  ερευνητικών  προσανατολισμών  και  συνεργασιών  από διάφορους επιστημονικούς χώρους.